- Spolupráce se školskými poradenskými zařízeními (pedagogicko-psychologická poradna, speciálně pedagogické centrum).
- Vyhledávání a orientační šetření žáků, jejichž vývoj a vzdělávání vyžadují zvláštní pozornost a příprava návrhů na další péči o tyto žáky.
- Zajišťování nebo zprostředkování diagnostiky speciálních vzdělávacích potřeb (vstupní a průběžné) a intervenčních činností pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami.
- Zprostředkování nových metod pedagogické diagnostiky a intervence.
- Zajištění péče o žáky s PO, navázání spolupráce s rodiči integrovaných žáků.
- Kontrola vypracovaných IVP nebo PLPP, zajištění pravidelného hodnocení.
- Zaměření na pravidelnou, pečlivou přípravu předškoláků, kteří nastupují do 1. ročníku ZŠ.
- Poskytování informací o činnosti školy, školských a dalších poradenských zařízeních v regionu, o jejich zaměření, kompetencích a o možnostech využívání jejich služeb žákům a jejich zákonným zástupcům.
- Shromažďování odborných zpráv a informací o žácích v poradenské péči dalších poradenských zařízení a jejich zajištění v souladu s předpisy o ochraně osobních údajů.